top of page

לבד לטייל בארץ ישראל

לפני שנה בערך, כתבתי פה את החלטות הטיול שלי לשנה החדשה, בפועל הגשמתי חלק מהן, ואת השאר הוספתי לרשימה של השנה הזאת.

אחת ההחלטות היתה לטייל לבד פעם אחת כמו תיירת גם כאן בארץ. זה דווקא משהו שלא יצא לי להגשים עדיין, אבל לקראת סוכות, חג הטיולים, אני שמחה מאוד לארח כאן שלוש בלוגריות מקסימות שטיילו לבדן כאן בארץ והסכימו לשתף אותנו בחוויה ולהמליץ על טיול.

*

אילנה בר מטיילת בכביש 10

אילנה בר מהבלוג יצאתי מביתי למסעותיי , היא בלוגרית טיולים ומסעות שאני מאוד אוהבת לקרוא, היא מרבה לטייל לבד, גם במקומות אתגריים, ומלווה את המסעות שלה בכתיבה וצילום. לפעמים היא שוזרת שירים או ציטוטים אל התוכן, ולפעמים משתפת במחשבותיה ובסיפורים אישיים שונים שמוסיפים אור למקום. מה שהכי בולט אצלה בבלוג, לפחות בעיניי, הוא אהבת הטבע הגדולה, שהיא מצליחה להעביר דרך הכתיבה.

-

"לפני שנתיים כאשר הודיעו על הפתיחה של כביש 10 לתנועת מטיילים ארזתי אוהל, צידנית עם אוכל ומים, מילאתי טנק דלק ונסעתי דרומה. אחרי הישוב עזוז עליתי לראשונה על כביש 10. אם בתחילת הטיול חשבתי שאין הרבה מה לעשות שם, מהר מאוד התברר לי כמה שאני טועה ועד כמה המרחבים של הנגב המערבי מצדו הישראלי של הגבול ושל סיני מצדו המצרי של הגבול מושכים אותי להישאר עוד ועוד. העובדה שכל הציוד הנחוץ לי היה במכונית איפשרה לי בתום יום ארוך של נסיעות להגיע לחניון לילה, להעביר את הלילה ולמחרת לחזור שוב לכביש, להמשך גילויים והרפתקאות.

בסוכות הקרוב הכביש, שרוב השנה סגור לנסיעת אזרחים, יפתח לתנועה. ממליצה בחום להעמיס ציוד על המכונית ולצאת לדרך. לבד. מי שתעשה זאת נכונה לה חוויה של שקט ומרחבים. שמה לי את כביש 10 כיעד מועדף אליו אסע בסוכות הקרוב כדי להינות מהשקט של המרחבים הפתוחים.

מידע מעשי: הנסיעה בכביש 10 מתאימה לכל סוג רכב, היות והכביש מאובטח ע"י חיילים תחושו ביטחון רב. אין מקומות להצטיידות במים ומזון לכן קחו איתכן ברכב כל מה שנחוץ למשך הטיול. היות ומדובר בטיול שרובו הגדול נעשה ברכב אין מגבלה על רמת הכושר שלכן, הוא מתאים לכולן. בכל נקודת תצפית תוכלנו לרדת מהמכונית ובמרחק הליכה קצרצר לשזוף את העין בנופי מדבר מרהיבים.

אתן יכולות לנסוע לטיול של יום אחד או יותר ואז להישאר ללון באחד מחניוני הלילה הקרובים, בבורות לוץ או בחאן בארותיים שסמוך עזוז. בדרך לזוז מומלץ לעצור ולבקר ב"חמוקי ניצנה", איזור עם סלעי גיר חלקים שנראים כמו חמוקיים מעוגלים".

אילנה בר בהר שגיא

להמשך קריאה על חוויותיה של אילנה מאותו טיול, היכנסו לקישור הבא.

*

מעיין אלכסנדר מטיילת בירושלים

מעיין אלכסנדר מהבלוג אינטרנט, טכנולוגיה ושינוי חברתי, היא מנהלת פרויקטים, מרצה ובלוגרית בנושא פעילות חברתית דיגיטלית בארגונים וקהילות. הבלוג הוא בעצם הפלטפורמה בה היא חולקת ידע מגוון ומנהלת שיח ושיתופי פעולה עם אנשים מהתחום. אז לא רק בלוגריות טיולים מטיילות לבד, ואני הכי שמחה לפגוש ולהכיר בלוגרית מקסימה מתחום אחר לגמרי ולארח אותה כאן, ולקרוא על הדרך המיוחדת בה משולב תחום הטיול עם התחום הדיגיטלי שממנו היא מגיעה (ואיזה כיף לה שהיא חיה בירושלים, שבעיניי היא אחד המקומות הקסומים והמיוחדים לטייל בהם).

-

"אפילו שאני חיה בה כבר מעל 10 שנים, לפעמים אני מרגישה אורחת בירושלים. יש בה שילוב של קדושה ויומיום, יופי וכיעור, שלווה וחוסר ביטחון, אהבת חינם ושנאה יוקדת. מגיעים אליה תיירים מכל העולם, לפעמים זה המסע של חייהם. רוב הזמן אני פשוט חיה את חיי היומיום שלי, אבל לפעמים אני מתנהגת קצת כמו תיירת: מטיילת במקומות שלא בשגרה, משוחחת עם תיירים, ומצליחה להתפעל מהעיר כמו רואה אותה בפעם הראשונה.

מסלולי הסיורים של פרויקט "תיירות ספקולטיבית"SpeculativeTourism.com מזמינים קפיצה קטנה כזאת. הם מתאימים לפעילות אישית או בקבוצה, לתיירים או לאנשים שחיים בעיר. הפרויקט, שיזמו מושון זר-אביב ושלו מורן, משתמש באפליקציה סטנדרטית להדרכת טיולים(Tales and Tours) כדי ליצור חוויה של מציאות מדומה וביקור בירושלים עתידית, ספקולטיבית.

יש בפרויקט שמונה מסלולי טיול, שאת הסיפור שמאחוריהם כתבו יוצרים שונים, אחרי תהליך מחקר ולמידה. כדי לצאת לטיול יש להתקין את האפליקציה ולהוריד את קבצי השמע של ההדרכה. אבל גםצריך לצאת למקום הפיזי שבו מתרחש הסיפור: את קבצי השמע אפשר להפעיל רק כאשר נמצאים פיזית קרוב למקום המדובר.

הפרויקט מזמין להביט ולהרהר על מקומות מוכרים בירושלים, ועל סוגיות חברתיות שונות. כל סיור עתידי אומר משהו גם על הכאן והעכשיו. היכולת של קבצי שמע לייצר מציאות מורחבת באמצעים טכנולוגיים פשוטים יחסית מפתיעה גם היא.

הלכתי עד כה לארבעה סיורים עם הפרויקט. שניים יחד עם היוצרים ועם עוד משתתפים באירועי שבוע העיצוב ירושלים 2017, ושניים לבדי: בעקבות הביקור של משפחת זאקרברג בירושלים מאת בועז לביא במלון המלך דוד, ועם השיבה מאת חגית קיסר בפינת רחוב קרן היסוד וגן הפעמון. המרפסת של מלון המלך דוד, שהיא חלק מהסיור עם הזאקרברגים, סגורה כמבנה זמני, ומשמשת הרחבה של לובי המלון. אפשר להתרשם מהנוף, מעיצוב הפנים של המלון, וגם לשבת לקפה – עם עצמך או עם הזאקרברגים.

כדי לצאת לסיורים, צריך מכשיר טלפון סלולרי ולהתקין את האפליקציה (ללא תשלום). כדאי מאוד להביא אוזניות כדי להקשיב לסיפורים. שימו לב שאתם עומדים במקום שלא מפריע להולכי רגל ולא עוברות בו מכוניות, כי הסיפורים די שואבים ואולי פחות תשימו לב לסביבה.המסלולים שהזכרתי, כמו גם רוב המסלולים האחרים בפרויקט, נגישים להגעה בתחבורה או ברגל, חלקם גם קרובים אחד לשני ולאתרי תיירות ותרבות בירושלים.

עוד על הפרויקט ועל היוצרים, אפשר לקרוא באתר של מושון זר רביב ובאתר של שלו מורן."

הלובי של מלון קינג דיוויד, כפי שצילמה מעיין

אז אמנם מתחום אחר, אבל הנה פוסט שאהבתי בבלוג של מעיין ויכול להיות שימושי לכולנו -

*

שיר ים מטיילת בכרמל

שיר ים מהבלוג Cehck In/Out, היא סטודנטית לתואר שני, ויחד עם בן זוגה כותבת בלוג על מקומות שונים בעולם בהם הם מטיילים. בנוסף יש בבלוג המלצות וטיפים למטיילים, בתחומים שונים ומגוונים החל מרשימות לתכנון טיול וציוד או מידע חשוב על טיסות לואו קוסט, ועד רשימת פאבים מגניבים בריגה או 10 תמונות שיעשו לכם חשק לבקר במקום מסויים. האווירה שעולה מהבלוג של שיר ים היא קלילה ומהנה, מה שמעיד לדעתי על סגנון הטיול שלהם, שמרגיש לי זורם וכייפי, כמו שאני אוהבת.

-

"ישבתי בכיתה, מחכה להרצאה באנגלית עד שעלתה לי המחשבה המשעשעת לנסוע לכרמל במקום. יצאתי מהכיתה במהרה מההרצאה, שלא אפספס את ההזדמנות.

הסתכלתי על רשימת הטלפונים בפלאפון, חושבת את מי להזמין איתי עד שעלתה לי המחשבה המשעשעת לנסוע לכרמל לבד.

התקשרתי להודיע לבעלי והוא בתגובה שאל האם הוא צריך להצטרף (בחוסר הבנה).

נסעתי בין הפארקים השונים בכרמל, בוחרת מוזיקה לבד, נוסעת בקצב שמתאים לי (ולחוקי התנועה), נשארת בכל פארק כמה שבא לי וסופסוף מקשיבה לעמצי.

לאחר מכן כשהבנתי כמה כייף לי, אני ועצמי. החלטתי להאריך את היום ולצאת למסלול הליכה של שעה וחצי שנקרא חורשת הארבעים.

חורשת הארבעים הוא מסלול העובר בתוך חורש ים תיכוני סבוך. ללכת לבד בין עצי אלון עתיקים ומרשימים שחלקם בגובה של מעל 7 מטר היה קסום.

סיבה נוספת שנהנתי במיוחד כיוון שזה מסלול שבסופי שבוע עמוס מאוד, והגעתי ביום ראשון והייתי לגמרי לבד במסלול.

אין ספק שהייתי לחוצה קצת על האוטו, שחנה לבד בחניון בתחילת המסלול.

אני ממליצה לנשים לצאת לטייל בכרמל לבד כי בשקט אפשר לשמוע. האזור מרגיש בטוח לטיול וקרוב לאזורים עירוניים".

חורשת הארבעים, צילום של שיר ים

ואני מצרפת כאן בונוס מגניב למטיילים לבד - קישור לפוסט שכתבה שיר על טיול סולו במדינות הבלקן

*

בקיצור, השנה אני ממש מתכוונת להגשים את העניין הזה של לטייל לבד כאן בארץ, ולגמרי קיבלתי עכשיו כמה רעיונות מעניינים לחקור.

ומה איתכם? יש לכם המלצה מעניינת על טיול לבד בארץ? אשמח שתגיבו ותשתפו כדי שכולנו נרוויח עוד רעיונות.

שיהיה חג שמח ושנה מופלאה.

נושאי הבלוג
פוסטים אחרונים
פוסטים ממש חשובים
ארכיון הבלוג שלי
bottom of page