top of page

זמן איכות לבד עם עצמך – לא רק בחו"ל.

אחרי החופש ובין החגים, זאת בדרך כלל התקופה שאני הכי צריכה את הלבד שלי, והכי רוצה לטוס ככה בקטנה, אבל החודש עמוס בהסתגלות ללו"ז של שנת הלימודים, וחגים, ואירוחים משפחתיים, שזה מסתבר להיות זמן פחות טוב (אם כי עדיין לא הפסקתי לקוות שמתישהו זה כן יקרה, הנה זרקתי בקשה ליקום! עכשיו זה פשוט יגיע מעצמו). בכל זאת, יש כזה עומס אנרגטי שמגיע עם התקופה הזאת, שמצטרף לעומס האנרגטי שהתיישב לו אי שם בימי החופש הגדול, שאני מרגישה שאני ממש צריכה לעשות חידוש מצברים ויפה שעה אחת קודם. בתור מישהי שמאוד אוהבת וצריכה זמן איכות לבד, זה מגיע ממש כמו עקצוצים כאלה, ואני כבר יודעת לזהות מתי משכתי יותר מדי זמן בלי לתת לעצמי מרווח נשימה (סימפטומים כלליים: חוסר סבלנות, חוסר מיקוד, הישאבות לבהייה בתמונות של מקומות יפים בחו"ל בקטע מוגזם, חוסר סבלנות, חיפוש אקראי של טיסות זולות בכל מיני מקומות הזויים בעולם שאפילו לא חשבתי לבקר בהם ואכזבה מכך שהן אכן זולות - אבל זה אומר לטוס מחר על הבוקר, עייפות חריגה, חוסר סבלנות כבר כתבתי?).

כאמור, התקופה קצת מאתגרת בקטע הזה של לקום ולהתעופף לחו"ל, חגים – ארוחות – מערכת שעות - חוגים חדשים ועוד עניינים, אז אני מנסה לעשות כל מיני דברים לבד, ככה בתוך הלו"ז היומיומי שלי, כדי לנסות ולתדלק את עצמי בקטנה, עד שתגיע הנסיעה הבאה שלי, שתביא איתה את טנק הדלק המלא מה שנקרא.

דברים שאני אוהבת לעשות לבד עם עצמי

יש הרבה דברים שאני אוהבת לעשות לבד ביומיום שלי כדי לחדש אנרגיות, למשל לקפוץ לים. ככה, עם עצמי, לשבת על החול עם המוזיקה שלי באוזניים, לבהות בכחול הגדול, לנשום את המלח, ולהתאוורר (מזכיר לי שמזמן לא עשיתי את זה. יטופל בהקדם). אני אוהבת גם לצאת להליכות בערב, עם המוזיקה שלי באוזניים, רק אני והמחשבות שלי, שבד"כ הופכות לתובנות ממש נחמדות בסופו של יום תוך כדי ההליכה. פעם הייתי נוסעת לשבת עם עצמי איזה שעה בחורשה חמודה ליד נחל שממש אהבתי. זה היה קרוב למקום שבו היתה לי פגישה שבועית קבועה אז היה ממש נוח וממש מטעין מצברים. והאמת, גם סתם להיות לבד בבית, ולנגן, או לבהות בטלוויזיה, או לקרוא, ופשוט להיות בשקט עם עצמי ולא לעשות כלום. לפעמים כל מה שצריך זה את השקט הזה (אפילו אם הוא מלווה במוזיקה) ואת הסדר בראש ובמחשבות.

מקומות שאני אוהבת לשבת בהם ככה לבד עם עצמי

אז כדי שיהיה ברור שזאת לא רק אני "משוגעת לדבר", וכדי לתת רעיונות לדברים שאפשר לעשות לבד כדי להתאוורר ולחדש קצת אנרגיות, ביקשתי מכמה חברות אהובות שלי, לתת את הטיפים שלהן לזמן לבד, ככה בין לבין העומס הזה של חודשי החגים, והנה העצות הטובות שקיבלתי מהן.

אז תגידי, מה את עושה לבד עם עצמך ביומיום כדי לחדש אנרגיות?

זוהר יעקוב: לכתוב והרבה, סדרה טובה לניקוי הראש, הרהורים והצהרת כוונות ביני לביני על התקופה הקרובה, קפה בבית קפה – עדיפות מול הים, לצאת להליכה בטבע – גם פעילות גופנית וגם פעילות לנפש, מדיטציה, לרקוד ככה לבד עם עצמי.

ליאת: אני אוהבת ללכת לים לקרוא ולצפות בסדרות לנקות את הראש. אוהבת ללכת לראות סרט ואפילו הצגה.

איילה: הליכות בוקר עם הקשבה להרצאה טובה, שחייה וג'קוזי בבריכה.

עדי: לנוח בצהריים ויהי מה, לא משנה כמה לחץ מסביב, למרוח לק משמח, לשתות קפה בגינה, ללכת לבית קפה עם ספר טוב, לצאת לטיול עם הכלבה + מוזיקה או הרצאה באוזניות, לשבת מול טבע פתוח ולנשום עמוק, ללכת לבד לסרט בצהריים.

רונית: אוהבת להתחיל את הבוקר, לאחר פיזור הילדים בתקתוק הבית, לעשות מדיטציה קצרצרה, לשוחח עם חברה ורק אז להתחיל את היום.

מיטל: בכל יום ראשון, כשהבית מתרוקן, אני נשכבת על הספה וצופה בסדרה שאני אוהבת. יודעת שזה הזמן שלי אחרי שבת משפחתית ולפני שבוע עבודה. כשיש לי זמן אני מאוד אוהבת אמבטיה עם נרות וספר - זמן איכות איכותי ביותר. גם שחיה, ואפילו מקלחת (אני אוהבת לעצום עיניים ולנשום נשימות עמוקות כשהמים נופלים לי על המצח - זה יוצר אצלי שלווה שממש התמכרתי אליה).

טליה: כל מה שקשור למסאז'ים, טיפולי פנים – מאוהבת בזה. סדנאות למיניהן, סדרות לבד בשקט במיטה.

ענת נוי עזריאלי: חידוש אנרגיה, לצאת מלופים בכוחות עצמי. זה יכול להיות עם סדרת טלוויזיה סוחפת, ואם יש לי דקות ספורות אז מדיטציה קצרה שממש מנקה אותי רגשית. אם יש יותר זמן, לשבת ולכתוב את עצמי לדעת ביומן שלי. עולות המון תובנות תוך כדי פירוק הנושא בכתיבה זורמת. כשאני בנסיעה אני פותחת מוזיקה קלאסית בקולי קולות (כן כן) וזה ממש מנקה לי את הראש!

סימה: הולכת לאימון אישי, זה אחלה זמן איכות. אני גם הולכת לטיפול קרניו סקרל ועיסויים.

אביטל: אני אוהבת לקרוא, ולרוץ, ולשמוע יוטיובים של מנטורים. הכי הכי אני אוהבת לקום מוקדם לחשוב ואחכ להתאמן.

*

בגדול, אני חושבת שכל הנ"ל הם הכנה מצוינת לטיסה לבד לחו"ל. כל הקטע זה לייצר את הזמן הזה בשבילך עם עצמך לבד. כשאת עושה כל מיני פעילויות כאלה לבד, את מתחילה לאט לאט להבין את הערך של זמן האיכות שלך עם עצמך, ואז כל פעם קל לך יותר, ובא לך יותר להשקיע בעצמך את הזמן הזה. באיזשהו שלב זה פשוט הופך להיות צורך, משולב בהנאה גדולה, עד כדי כך שזה מרגיש לך הכי טבעי פתאום לקחת את עצמך לחופשה לבד גם בחו"ל.

בקיצור, ממליצה בחום לאמץ את העצות שהתחברת אליהן ולהתחיל ממשהו אחד קטן.

והכי חשוב – תיהני מלא!

נושאי הבלוג
פוסטים אחרונים
פוסטים ממש חשובים
ארכיון הבלוג שלי
bottom of page