top of page

איפה לטייל לבד / ברלין אהובתי

כבר הזכרתי כאן את אהבתי לברלין, העיר שקצת שבתה את לבי באיזשהו מקום. הייתי בה הכי הרבה פעמים לבד, פשוט כי הרגשתי צורך כל הזמן לחזור ולחוות עוד ממנה. זה אפילו לא אתר ספציפי או מקומות מדהימים שאני יכולה לומר שתפס אותי, אלא בעיקר האווירה הכללית של העיר.

מתי?

חוויתי את ברלין בתחילת החורף ובאביב, ולמרות שהרבה יותר נהניתי להסתובב בה באביב, כשהיה נעים ושמשי בחוץ, יש גם הרבה אווירה לברלין הסגרירית (וגם שמש של תחילת החורף היא מגניבה לגמרי בעיניי). החורף באופן כללי פחות מומלץ למי שסובל מקור ושלג, ואני חושבת שמפספסים די הרבה כשלא הולכים ברגל.

למה?

ברלין ידידותית מאוד למטיילת לבד. רוב האזורים מרגישים מאוד בטוחים להסתובב בהם, ומאוד נוח ונגיש להתנייד בתחבורה הציבורית. במקומות העמוסים יש נוכחות משטרתית רוב הזמן, אם כי זה באמת לא משהו שהטריד אותי כשהייתי שם.

כמעט כולם מדברים אנגלית (גם כשהם פונים אליך בתחילה בגרמנית), מה שמאוד מקל על כל מה שקשור בלתקשר עם נותני שירות וכיוב'. העיר עצמה מגוונת, יש הרבה אתרים היסטוריים, לצד אזורים היפסטרים אורבניים, אומנות קלאסית ומודרנית, מוזיאונים, פארקים, שופינג, בתי קפה ומסעדות בכל פינה (כשאת לבד זה בהחלט נחמד שלא צריך לחפש יותר מדי איפה לאכול ואפשר פשוט להתיישב במקום הקרוב שנראה לך מגניב), ויש גם הרבה תרבות ואפשרויות למצוא דברים כיפיים לעשות (הופעות, סדנאות, הרצאות, תערוכות, או שיעורי תופים למשל..).

אני אוהבת שיש בה את האפשרות ללכת הרבה ברגל ואז להחליט שנמאס ותוך שנייה לרדת לתחנת תחתית פשוט כי יש כאלה בכל מקום כמעט.

אני אוהבת את זה שיש בה המון אנשים ועדיין היא לא מרגישה צפופה, וגם כשמרגיש עמוס תמיד אפשר לסטות מהנתיב ולטייל בנתיב קטן ורגוע יותר.

אני אוהבת את זה שיש בה המון מוזיקה ברחובות.

אני אוהבת את זה שהיא רב תרבותית, ובתחתית אפשר לשמוע ערבוב של שפות מכל עבר, אבל כל אחד עסוק בענייניו.

אני אוהבת את זה שאפשר לטייל בשקט ליד הנהר, ואז לחתוך לתוך חורשה ירוקה, ואז להמשיך ברחוב מגניב מלא פאבים ולעבור לאזור של גלריות וחנויות בוטיק מיוחדות או ללכת ליד כביש ראשי סואן לצד הפארק.

יש בה הכל מהכל, ובכל זאת היא לא מרגישה עצומה או סוגרת עליך. וזה כיף גדול לדעתי.

כמה?

האמת היא, שברלין משויכת אצלי למקומות הטיסה הזולים.

קודם כל, כי מאז שיש טיסות לואוקוסט אפשר להגיע אליה בטיסות זולות משמעותית, ושנית, כי המחיה בה ממש נוחה עד כדי זולה, במקרים מסוימים (פעם קניתי בפארם שני שמפואים קטנים + מטריה + חטיף אנרגיה או משהו כזה, והכל יחד עלה לי משהו כמו 4 אירו).

איך?

טיסות - אתר מצוין שאפשר לבדוק בו עלויות של טיסות (לואוקוסט ורגילות) – Skyscanner זה מנוע חיפוש אז אפשר פשוט להיכנס דרכו לאתרים של חברות הטיסה השונות אחרי שבוצע כבר הסינון.

התניידות בעיר - אני בד"כ קונה כרטיס יומי לתחבורה הציבורית, שגם הוא זול ונוח וזה חוסך לי התעסקות מיותרת במהלך היום. אני יודעת שיש כאלה שקונים כרטיסים שבועיים או כל מיני אפשרויות תיירותיות כולל כניסות לאתרים וכו', זה בעיקר תלוי במשך זמן השהייה בעיר, אבל בזמנים קצרים כמו שאני נמצאת (3-5 ימים) זה בהחלט נוח ומשתלם.

מגורים - ציינתי כאן כבר שאני בד"כ ישנה בבתי מלון ופחות מתחברת לקונספט של דירות, והעלויות הן עלויות רגילות. לא זול מאוד אבל גם לא מאוד יקר.יש המון אופציות החל מאכסניות ומיטה במעונות משותפים, ועד מלונות יוקרה, כך שבמקרה הזה תמיד אפשר למצוא את מה שמתאים לתקציב ולסגנון. אני מאוד אוהבת להיכנס לבוקינג ופשוט להגדיר בתפריט את הדרישות שלי (תקציב, מיקום וכו') ואז האתר מבצע עבורי את הסינון ויותר קל לי לבדוק.

יש שני מלונות שאני מאוד אוהבת בברלין, באזור האקשר מרקט, שזה האזור שבו אני מתאכסנת בד"כ, והם מאוד מוצלחים גם מבחינת המיקום וגם מבחינת מה שהם מציעים: Amano - מלון סופר שיקי, במיקום נהדר ברחוב רוזנטלר. עיצוב מודרני, חדרים גדולים, בעונות הרלוונטיות יש בר חמוד בקומה העליונה שמשקיף על כל העיר. לא הכי זול אבל מלא אווירה. ibis Styles Berlin Mitte - מלון חמוד, מאוד מתאים למטיילי סולו. חדרים מגניבים, לא גדולים במיוחד וגם אין ארון בגדים למי שזה מאוד רלוונטי. כולל ארוחת בוקר ממש מגוונת ולגמרי שווה את העלות הנגישה.

אוכל - אותו דבר נכון גם לגבי האוכל. אפשר למצוא מסעדות יוקרה ואפשר לאכול בברגר-קינג (יותר זול מהארץ), מאוד תלוי בתקציב ובסגנון אבל יש הכל מהכל.

מה?

יש הרבה מדריכים כתובים על העיר ברחבי הרשת, והרבה ממליצים שכבר ביקרו שם, אז אני בטוחה שמהבחינה הזאת של מה לעשות את די מסודרת. החלטתי לכתוב את ההמלצות שלי, הקצת פחות סטנדרטיות, שאולי ייתנו קצת ערך מוסף למדריכים הרשמיים.

בקיצור, הנה מסמך ההמלצות שלי לברלין, (שזה אומר הדברים שאני אוהבת בעיר, והמקומות שאני אוהבת לבקר בהם, שהם מעבר לאתרי ה"חובה" בעיר).

ההמלצה שלי אלייך היא, להדפיס את המסמך ולסמן במרקר את הדברים שמרגיש לך שתרצי לעשות, ולהוסיף אותם לתוכנית הטיול שלך.

 

ולסיכום, אני מצרפת כאן לינקים לפוסטים של בלוגריות נוספות על ברלין, שיוכלו לתת עוד רעיונות לסיורים ספציפיים או המלצות מעניינות, כי תמיד כייף לקרוא נקודות מבט נוספות על העיר:

רבקה מהבלוג "אוספת אוצרות" - במכונת הזמן לברלין

מיכל ממגזין "רואה עולם" – הרומן שלי עם ברלין

שיר מהבלוג Check in/out – המלצות לטיול בברלין

טליה מהבלוג "מטיילים בחו"ל עם ילדים" – ברלין מסלול טיול והמלצות

ציפי מהבלוג "מה יש לך גברת לוין" – ברלין – עשרה טיפים למטיילת בקיץ בסטייל

 

הכי חשוב, כמו תמיד, שתיהני!

מזמינה אותך לכתוב בתגובות מהם המקומות הלא סטנדרטיים האהובים עלייך בברלין, כדי שאוכל לבדוק אותם בנסיעה הבאה שלי לעיר ולהוסיף להמלצותיי.

נושאי הבלוג
פוסטים אחרונים
פוסטים ממש חשובים
ארכיון הבלוג שלי
bottom of page