top of page

שירי מסע ומחשבות על מוזיקה

אני מהאנשים האלה שמוזיקה היא כמו אוויר לנשימה בשבילם. באמת. אפילו שזה נשמע קצת כמו קלישאה, מי שמכיר אותי מכל מיני תקופות בחיים יכול להעיד שאני מהאנשים האלה. כל החיים שלי, לפחות מהנקודה שאני מתחילה לזכור את עצמי, מלווים באיזשהו פסקול. ותמיד יש שיר שמזכיר לי משהו, או מישהו, ותמיד יש איזו מנגינה שפתאום תופסת אותי לא מוכנה, ככה סתם באמצע החיים, וגורמת לי לעצור הכל ולהקשיב. כי ככה אני, בנאדם של מוזיקה.

רוב הנסיעות שלי מחוברות למוזיקה. אין יותר מושלם מבחינתי מהרגע הזה של לשבת באוטובוס עם אוזניות, להיצמד לחלון ולראות את החיים ממשיכים בחוץ, ולשקוע לתוך המוזיקה שלי.

אני זוכרת שחבר נתן לי לשמוע בפעם הראשונה את האלבום Vs. של פרל ג'אם, באוטובוס בטיול שנתי לדרום. כל הדרך לשם עברה עליי בבהייה בהרי המדבר מלאי העוצמה, שהתערבלו בראש שלי עם הקול הכל כך מיוחד הזה של אדי וודר.

ואז, בנסיעות הארוכות לבסיסים צבאיים בכל הארץ, ובטיול הגדול שעשיתי אחרי הצבא,שהיה בסימן ברי סחרוף פוגש את אסף אמדורסקי פינת לני קרביץ והרד הוט צ'ילי פפרז.

תמיד המוזיקה. כמו המקום הבטוח הזה שנמצא איתי איפה שלא אהיה.

תמיד המוזיקה. צילום: קרן שם טוב

יש שירים שמתחברים אצלי בראש למסעות. לאו דווקא מסעות שלי אלא בכלל, באווירה שלהם ובאנרגיות, והרבה פעמים כשאני שומעת אותם פתאום, אני יכולה לדמיין את עצמי באיזה רואוד-טריפ מגניב מחוף לחוף, או סתם ליד איזה אגם אירופאי שקט ושלו. שירים כאלה שיש עליהם תחושה של קיטבג מאובק, או מבט חולמני בחלון של הרכבת בגשם, או גבעות ירוקות בזריחה. נו, שירי מסע כאלה.

החלטתי ליצור את הפלייליסט שלי לשירי מסע וטיולים, בעיקר כדי שאוכל להקשיב להם בעצמי, לא רק באמצע מסע, אפילו כשאני סתם יושבת בים או הולכת לכתוב איפשהו, כי אין כמו אווירה של חופש וטיול להרגעת הנפש.

רוב הפלייליסט מורכב משירים שאני מחוברת אליהם וכאלה שמרגישים לי מתאימים למסעות, וחלק מהשירים הגיעו אחרי שביקשתי עזרה מחברים שייתנו רעיונות לשירי המסע שלהם ואז נזכרתי בעוד כמה בזכותם.

בקיצור, עכשיו נשאר לכם רק להיכנס אל האוטו, ללחוץ על play, ולנסוע אל עבר החופש והלא נודע. (טוב נו, אתם יכולים גם סתם להקשיב לזה תוך כדי עבודה או משהו).

תיהנו <3

נושאי הבלוג
פוסטים אחרונים
פוסטים ממש חשובים
ארכיון הבלוג שלי
bottom of page