top of page

אמהות מטיילות לבד / הדס לביא

האם המטיילת שלי לחודש אוגוסט, הגיעה אליי בעקבות הבלוג, ושיתפה אותי שקיבלה כאן כמה טיפים ומנת אומץ לטוס לבד (איך אני אוהבת את הנשים שמקבלות מנת אומץ מהבלוג שלי! זאת לגמרי היתה המטרה שלי כשהקמתי את הבלוג). בכל אופן, האישה היקרה הזאת חזרה מבודפשט ולא רק שהיא שרדה כדי לספר, אלא שיש לה סיפורים שממש כיף לקרוא. אז מוזמנים לקבל באהבה גדולה את הדס לביא.

מי את? (ספרי על עצמך בכמה מילים)

אני הדס, בת 36, אמא לאופיר בן ה-7, רעות בת ה-4 ומתן בן השנה. נשואה ללב ועובדת כמזכירת המושב בו נולדתי ואליו חזרתי לחיות לפני 3 שנים, אחרי תקופה ארוכה שלא גרתי פה.

איפה נסעת לטייל לבד?

נסעתי לחמישה ימים לבודפשט. התאריכים היו גמישים וגם היעד. חיפשתי יעד אורבני, יפה, אירופאי, יחסית קרוב, עם טיסות בשעות נוחות. רציתי מנוחה והרפתקה . מעולם לא הייתי בבודפשט לפני והעיר מאוד התאימה למה שחיפשתי.

מה פתאום נסעת לבד לטייל בחו"ל? (השתגעת או מה?) הזמנת הטיסה הייתה אחרי שנה אינטנסיבית שכללה חזרה לעבודה במקביל לזה שיש תינוק חדש בבית. כשהתינוק נכנס למשפחתון, הרגשתי שאני חייבת ניתוק רגעי מהכול והזמנתי את הטיסה. הייתי שמחה לטוס עם בעלי אבל מכיוון שיש לנו שלושה ילדים קטנים זה לא מתאפשר כרגע. במקום לוותר על טיול בכלל החלטתי לטוס לבד. ​

איך הגיבו הקרובים אליך כששמעו על הנסיעה? בעלי פרגן מאוד. רוב החברות התלהבו מהרעיון, והיו גם אנשים שהופתעו מאוד מהרצון לטוס לבד ולא התחברו.

האם היו לך חששות כלשהם לפני הנסיעה? (ואם היו, איך התגברת עליהם?) היו חששות. לפני שהזמנתי את הטיסה חששתי בעיקר להיות בודדה ולהרגיש מגוחכת שאני לבד בחו"ל במקום להיות עם המשפחה שלי. אחרי הזמנת הטיסה, החששות נעלמו והגיעה התרגשות גדולה. כמה ימים לפני הטיסה החששות חזרו, אבל כבר היה מאוחד מידי להתחרט, וטוב שכך, כי בפועל רגשות האשמה נעלמו בדרך לנתב"ג כבר.

ספרי על רגע מאושר אחד שזכור לך במיוחד בטעות נכנסתי לגן החיות לפני הפתיחה דרך מסעדה סמוכה. עד שהבנתי שאני בתוך גן החיות ועוד לפני הפתיחה כבר המשכתי לטייל שם, למרות שבכלל לא התכוונתי להיכנס. ביציאה תרמתי סכום כסף לקרן גן החיות עבור ההרפתקה הנעימה.

מהם 2 הטיפים הכי חשובים שלך למי שנוסעת לטייל לבד בחו"ל? לשחרר. יסתדרו בלעדיך ויהיה לך כיף. אם יש חששות אפשר להיזכר בהצלחות קודמות שלך בעבר. כשהיה לי רגע כזה חשבתי לעצמי – "את טסת לבד לטייל במזרח הרחוק בגיל 20. את מפחדת מבודפשט בגיל 36?".

טיפ נוסף זה לשלב בטיול פעילויות שאת אוהבת. אפשר להיזכר בדברים שאהבת לעשות בתור נערה וכבר שכחת מהם, או דברים שתמיד רצית לעשות ולא יצא בארץ, ולחפש פעילויות דומות בטיול. לי הייתה רשימה ארוכה שכללה סשן של ציור אורבאני בחוץ, שייט סאפ על הדנובה, סיור אוכל, שיעור ניה מקומי וסיור אופניים. חלק הספקתי, וחלק אני שומרת לפעם הבאה. הכי נהניתי בימים שקבעתי לי מראש פעילות אחת כזו.

המלצת טיול אחת שלך, לאזור בו טיילת. להצטרף לסיור אוכל. הזדמנות להכיר מדריך מקומי וגם מטיילים נוספים.

האם תמשיכי לטוס לבד גם בעתיד?

כן! זה היה יותר קרוב, קל, זול ואפשרי ממה שדמיינתי. אני מקווה שיצא לי כל חצי שנה או לפחות אחת לשנה לצאת להרפתקה קצרה בחו"ל.

נושאי הבלוג
פוסטים אחרונים
פוסטים ממש חשובים
ארכיון הבלוג שלי
bottom of page