top of page

אמהות מטיילות לבד / עדינה בריימן

את האם המטיילת הבאה, היכרתי דרך הבן המטייל שלה (מסתבר שאהבת המסע כנראה עוברת בתורשה). אני כל כך שמחה שערן הכיר לי את אמא שלו, כי נחשפתי לאישה מרתקת, שמטיילת לבד בעולם כבר הרבה שנים, בכל היבשות, ומגיעה למקומות שאולי בדרך-כלל ייחשבו קצת פחות מתאימים לטיולי סולו של נשים. אז קודם כל, אני מקווה ובטוחה שהסיפור שלה ייתן השראה לנשים לטייל לבד גם במקומות קצת פחות מקובלים, ושנית - אני יכולה להעיד על עצמי, שהסיפור שלה בהחלט עשה לי חשק לעלות עוד מדרגה בסגנון הטיול שלי לבד, ולנסות גם יעדים כאלה, ברגע שיתאפשר לי. מוכנים? קבלו באהבה את עדינה בריימן.

אנטארקטיקה

מי את? ספרי על עצמך בכמה מילים.

אני מדענית, פרופסור אמריטה בתחום גנטיקה של צמחים, ביוטכנולוגיה וביולוגיה מולקולארית באוניברסיטת תל אביב. פרשתי אבל עדיין מלמדת קורסים. במעבדה שלי גמרו דוקטורט ומסטר הרבה תלמידים שהם היום פרופסורים בארץ ובחול.

תמיד אהבתי טבע, ואולי הדבר שמאפיין אותי זה סקרנות בכל התחומים: מחקר נסיעות, תרבות, אומנות ומוזיקה. הנסיעות זה פועל יוצא של סקרנות, העזה ורצון להעמיק.

התענוג להכין מסלול, לקרוא ולהתעניין, הם לא פחות הנאה מהטיול עצמו.

מטיילת לבד כבר עשרות שנים, בכל העולם כל היבשות.

בת 73, יש לי 6 נכדים ושלושה ילדים מבוגרים.

מה פתאום התחלת לטייל לבד?

התחלתי לטייל לבד במסגרת נסיעות לכינוסים מדעיים שלאחריהם הייתי מוסיפה כמה ימים לטיול באזור.

כשהילדים היו קטנים אבא שלהם שמר עליהם, והייתי מוסיפה מטפלת כשהיה צריך.

נסעתי גם לשהות קצרה בחו"ל בלי הילדים בגלל השתלמויות מקצועיות, ובדרך כלל היו הזמנות מקולגות לשיתופי פעולה בחול. בשלב יותר מאוחר התחלתי לטייל לבד בלי קשר לעבודה.

Arcachon dune de pilat - הדיונה הגדולה ביותר באירופה

איפה נסעת לטייל לבד? עשיתי הרבה טיולים מרתקים בעולם. אני במיוחד אוהבת את צרפת, יפן, דרום אמריקה, ברזיל, מקסיקו, קולומביה.

עשיתי נסיעות מרתקות בספינה לאנטרקטיקה, וגם לשפיצפרגן - ספארי בעקבות הדוב הלבן בספינה, אלה טיולים שנקראים expeditions של 11 - 13 יום, והיו אולי הטיולים הכי מרתקים.

יפן

איפה את ממליצה לטייל?

ממליצה מאד על צפון מזרח ברזיל - lencois parc, זהו אזור מדהים, מעט מאד מתויר, וכרגע חזרתי מטיול מרתק בקולומביה. גם על יפן אני מאד ממליצה.

צפון מזרח ברזיל

האם יש לך חששות לפני נסיעות לבד?

אני מאד נהנית לנסוע לבד, ההרפתקאות שמחכות, האנשים שאני פוגשת, הסיפורים שאני שומעת, והרבה חוויות לא היו קורות אם לא הייתי לבד.

האמת שאני בכלל לא מרגישה לבד אלא מרגישה חופש, שחרור והרפתקאה.

אני דוברת שפות וזה מאד עוזר: צרפתית ואנגלית שוטפת, וספרדית ברמה של תקשורת בסיסית וקצת יותר, וגם בפורטוגזית הסתדרתי.

איך את מתניידת כשאת מטיילת לבד?

אני מאד אוהבת רכבות ואני נוסעת בתחבורה ציבורית: רכבות, אוטובוסים וטיסות פנים שצריך.

בארצות שיותר קשה להסתדר, אני נעזרת בסוכנויות מקומיות לסידורים, בעיקר הסעות: בויאטנם בקולומביה, סין. מזמינה לבד מראש מלונות, ובודקת אמצעי תחבורה - איפה האוטובוסים ומה הרמה שלהם. כך טיילתי מספר פעמים במקסיקו.

אני גם אוהבת מאד טיולי הליכה ברגל, אבל זה אני עושה עם קבוצות קטנות שיוצאות מצרפת . טיולי הליכה במאדירה, באיים האנגלו סקסיים, בצפון איטליה בברטאן ועוד.

מפל קפוא במקסיקו

מהם הרגעים המאושרים הזכורים לך מטיולים לבד? הרגעים הנפלאים זה כשפוגשים אנשים שנותנים לך טיפים לא צפויים, ומספרים סיפורים. הייתי בטיול בברזיל באזור בוניטו פנטנל, והייתי אמורה להמשיך בטיול, אבל בשדה התעופה הסתכלתי בעיתון מקומי ומישהו שאל אותי לאן אני נוסעת. בקיצור, המליץ על מערה פרטית שיורדים אליה בחבלים (ראפל), אבל צריך קודם ללמוד את הטכניקה בקיר טיפוס בעיירה קרובה. אחכ נוסעים למערה ויורדים עם חבלים 40 מטר לתוך אזור עם אגם סטלקטיטים סטלגמיטים, שוחים באגם עם בגדי צלילה (אני גם צוללת), ועוברים בסירה. הכל מלא צמחיה, הכל בעומק מחת לקרקע, מדהים. וכל זה לא היה קורה אילו האיש לא היה מספר לי. יש בלי סוף סיפורים מרתקים, אני גם גולשת כל שנה בהרי האלפים, ופוגשת אנשים מעניינים.

מהם הטיפים החשובים שלך למי שנוסעת לטייל לבד? טיפים הכי חשובים זה סקרנות והעזה, וזה מתאים לאנשים שנח וטוב להם עם עצמם. צריך כמובן להיות זהירים בכל מקום, להקפיד על אוכל פשוט כדי לא לחטוף איזה בעיות קיבה, ואני לוקחת תמיד תרופות ואנטיביוטיקה לכל צרה. הייתי אומרת שההרפתקנות שלי זהירה, ואת המסלול, המלונות, וכל מה שאפשר לתכנן מראש - אני עושה כדי לא לבזבז זמן במקום הטיול.

Cano cristales Macarena Colombia

האם תמשיכי לטוס לבד גם בעתיד?

אני אמשיך לטייל לבד כל עוד הבריאות תאפשר, ומבחינתי זה לא פשרה, אלא בחירה בכיף.

נושאי הבלוג
פוסטים אחרונים
פוסטים ממש חשובים
ארכיון הבלוג שלי
bottom of page